תחנת הרכבת צמח
מתוך עמוד ענן
(שם:תחנת הרכבת צמח. תיאור:תחנת צמח, התחנה האחרונה ברכבת העמק לפני דרעא(שם התחברה המסילה לרכבת החיג'אזית). במקום שרידי סובבן (זה שבתמונה המצו) |
|||
(4 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.594356656075 |
- | |Lat=32. | + | |Lat=32.70511324848 |
- | |Height=- | + | |Height=-199 |
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
- | |Name= | + | |Name=תחנת הרכבת צמח |
- | |Description= | + | |Description=תחנת צמח, התחנה האחרונה ברכבת העמק לפני דרעא(שם התחברה המסילה לרכבת החיג'אזית). במקום שרידי סובבן (זה שבתמונה המצורפת איננו הסובבן אלא צובר גז) ששימש להפוך את הקטר הקל ששימש את רכבת העמק כדי שיוכל לחזור לחיפה (בתמונה) ואת הקטר הכבד שעלה לדרעא.. כמו כן מגדל מים ומבנים מהתקופה התורכית והבריטית. |
- | + | במקום יש שיחזור של קרון המטוס שתכנן המהנדס ברוך קטינקא עבור הטייסים הגרמנים שישבו במנחת פולה (עפולה). הוא חיבר מנוע מטוס לקרון והם נסעו עליו ב 100 קמ"ש. הם בנו כמה קרונות כאלו... | |
- | |images=סובבן.JPG | + | קטינקא נהג בקטר פעם מדרעא לצמח ורכבת טסה ולא הצליחה לעצור. הסתבר שהיו 4 ס"מ ארבה על הפסים והם שימנו את הפסים בהמעכם. |
+ | קרב צמח, אחד מהסתערויות הפרשים האחרונות בהיסטוריה חל כאן ולא בב"ש | ||
+ | |images=סובבן.JPG | ||
|Accessibility=הכל | |Accessibility=הכל | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
|Contributors=נורה בולר, Dana Shtainberg, Ayalzo, היסטוריה על המפה, ליאו | |Contributors=נורה בולר, Dana Shtainberg, Ayalzo, היסטוריה על המפה, ליאו | ||
- | |csrc= | + | |csrc=mobile |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=6/25/2025 16:09:09 |
|WinId=476862187333985762 | |WinId=476862187333985762 | ||
+ | |LongDescription=כן-זו אכן תחנת הרכבת מהתקופה העות'מנית כחלק ממתחם גדול הכולל סובבן(חשוף בחפירה), בניין לכליאת בהמות (קרנטינה) וכו. התחנה משוקמת ומשוחזרת. המחלקה ללימודי א"י של מכללת כנרת המבנים שופצו והפכו למשרדים, כיתות לימוד ומוזיאון. המכלול מוקף גדר של המכללה והתחנה בתוך הגדר,פרט לסובבן. | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 16:09, 25 ביוני 2025
תקציר
תחנת צמח, התחנה האחרונה ברכבת העמק לפני דרעא(שם התחברה המסילה לרכבת החיג'אזית). במקום שרידי סובבן (זה שבתמונה המצורפת איננו הסובבן אלא צובר גז) ששימש להפוך את הקטר הקל ששימש את רכבת העמק כדי שיוכל לחזור לחיפה (בתמונה) ואת הקטר הכבד שעלה לדרעא.. כמו כן מגדל מים ומבנים מהתקופה התורכית והבריטית.
במקום יש שיחזור של קרון המטוס שתכנן המהנדס ברוך קטינקא עבור הטייסים הגרמנים שישבו במנחת פולה (עפולה). הוא חיבר מנוע מטוס לקרון והם נסעו עליו ב 100 קמ"ש. הם בנו כמה קרונות כאלו...
קטינקא נהג בקטר פעם מדרעא לצמח ורכבת טסה ולא הצליחה לעצור. הסתבר שהיו 4 ס"מ ארבה על הפסים והם שימנו את הפסים בהמעכם.
קרב צמח, אחד מהסתערויות הפרשים האחרונות בהיסטוריה חל כאן ולא בב"ש
הרחבה
כן-זו אכן תחנת הרכבת מהתקופה העות'מנית כחלק ממתחם גדול הכולל סובבן(חשוף בחפירה), בניין לכליאת בהמות (קרנטינה) וכו. התחנה משוקמת ומשוחזרת. המחלקה ללימודי א"י של מכללת כנרת המבנים שופצו והפכו למשרדים, כיתות לימוד ומוזיאון. המכלול מוקף גדר של המכללה והתחנה בתוך הגדר,פרט לסובבן.
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: הכל
מקור:נורה בולר, Dana Shtainberg, Ayalzo, היסטוריה על המפה, ליאו
תאריך עדכון: 6/25/2025 16:09:09
קישורים חיצוניים